Pages

Wednesday, March 30, 2011

Da da da da daa da da daa...

-bling bling bling-

'1 message receive'

"Sy dh xde perasaan syg kt awak lagi. Nanti kite jumpe bincg psl ni"

Aku balas msj...

"hmm...kite dh jauh...awk kt terengganu, sy kt perak..dh xd makne lagi bincg2..sy dh patah hati. baik kite x teruskan perhubungan drpd hidup dlm kepura-puraan"

Satu persatu kenangan manis bermain dalam minda. Sakit hati, kecewa, patah hati. Semua memori mesti dilontar jauh2 dari kepala.

_setahun kemudian_

Dah ditakdirkan akujumpa kwn baik die ms sekolah dulu. Sembang punye sembang, aku korek alasan kenape die dh hilang perasaan tu.

Alasan yang dibagi :-
1. Mase hbgn kitorg, die yg byk kuar duit berbanding aku
-WTH....ni alasan xleh terime. biase la couple ms tgh blaja, mst pmpuan akn kuar duit gak..tp xd la smpi tahap die aje yg kuarkn duit sll...fitnah semate2 tuk jatuhkan kredibiliti aku.

2. die nk pakai motor aku, tp aku x bagi
-come on la..ni hal remeh temeh aje. biase la dulu pki moto rempit, moto ade clutch. pmpuan mane boleh bw sgt..die bw kete yg ade clutch pun sll mati kt traffic light.

3. Kuat kongkong
-woooo....ni alasan dr mane ntah. aku bkn xkasi die kwn ngn sesape. aku memg xd hak die nk kwl die, tp kalo gf nk kuar ngn laki lain, xkn nk biar sndr sakit hati. pikir sndr lah.

Ini lah yg jadi..bile dh x syg, sume alasan yg x masuk akal pun boleh kuar. Mane akal yg ade smpi xleh bg alasn yg musasabah.


3 tahun berlalu. bukan mase yang singkat. terase kosong saje. Separuh jiwa ku melayang mane entah. Dalam pada waktu itu, aku bermuhasabah diri sendiri. Untuk meng'update' diri cmne nk mengekalkan hubungan. Sebuah 'reminder' dicatat dalam otak. Kini aku dah bersedia untuk satu hubungan baru yg serius.

Remind #1: Be gentleman

Remind #2 : Support anything for her

Remind #3 : Show your love

Remind #4 : Be patient

Remind #5 : Bertimbang rasa

Remind #6 : Bertolak ansur

Remind #7 : Kau ada Aku


Harap ade org sudi untuk menghulurkan tangan mengisi hati ni.

0 kutuk2:

Post a Comment